Mijn favorieten

Verkoop

Verkoop van uw huis

Raadhuys Makelaars is een dynamisch kantoor met een jong, enthousiast team van adviseurs en medewerkers welke gespecialiseerd zijn in de aan- en verkoop alsmede taxaties van woningen (zowel nieuwbouw als bestaande bouw).

Zowel onze makelaars als onze hypotheek- en verzekeringsadviseurs zijn u hierbij graag van dienst. Door uitstekende scholing, kennis van de huidige markt & ervaring beschikken zij over de juiste know-how om u gedurende het gehele traject bij te staan.

Als één van de weinige makelaarskantoren in de regio hanteren wij een systeem van “no cure no pay”. Dat wil zeggen dat u ten allen tijden de bemiddelingsopdracht kunt opzeggen zonder boeteclausule of vergoeding.


Ik wil mijn woning graag verkopen, hoe gaat dit in zijn werk?

Als u ons benaderd in verband met eventuele verkoop van uw woning, zal in overleg een afspraak ingepland worden voor een opname van de woning ten behoeve van een vrijblijvende waardebepaling.

Eén van onze makelaars komt bij u langs om met u de woning te bekijken en de waarde vast te stellen, waarna wij met u een verkoopstrategie bepalen.

Na ontvangst van de opdracht zal het verkooptraject gestart worden.

Uw woning wordt aangemeld op de diverse woonsites, te weten www.raadhuysmakelaars.nl en www.funda.nl. Uiteraard wordt er een raampresentatie opgesteld welke in ons kantoor zichtbaar is voor kandidaat-kopers.

Tevens zal een uitgebreide fullcolour brochure vervaardigd worden, welke wij verspreiden aan de diverse kandidaat-kopers. Deze kandidaat-kopers zijn geïnteresseerden welke geselecteerd worden uit ons huidige actuele zoekersbestand.

Daarnaast kunnen nieuwe geïnteresseerden zich bij ons aanmelden op diverse manieren. Persoonlijk aan de balie op het kantoor, telefonisch én via de diverse websites en uiteraard per e-mail. Indien een kandidaat-koper dermate geïnteresseerd is, zal een bezichtiging van uw woning ingepland worden. Deze wordt in samenspraak met u gepland.

De makelaar zal op de geplande datum de kandidaat-koper door de woning leiden. Na afloop van de bezichtiging nemen wij altijd dezelfde dag contact met u op omtrent het verloop van de bezichtiging.

Gedurende het verkooptraject zullen wij u frequent op de hoogte houden van het aantal verzonden brochures alsmede reacties op de bezichtigingen die plaats hebben gevonden. Zo hebben zowel wij als u helder in beeld hoe de voortgang verloopt. Indien nodig wordt de verkoopstrategie gewijzigd/bijgesteld om tot een positief eindresultaat te komen. Dit geschiedt ten alle tijden in overleg met u als opdrachtgever.

Zodra er een bod uitgebracht wordt op uw woning, zal de makelaar u adviseren en in samenspraak met u de onderhandelingen voeren, ten einde een optimaal resultaat voor u te realiseren. Is de koop definitief, dan zullen wij de koopakte opstellen, laten ondertekenen door alle partijen en zorgdragen voor verzending aan de betreffende notaris.

De notaris zal met zowel u als de koper een afspraak inplannen voor de akte van levering. Een concept van deze akte en de bijbehorende afrekening wordt aan alle partijen toegezonden. Wij zullen deze nauwkeurig controleren op eventuele onjuistheden.

Op de dag van het notarieel transport, de overdracht, zal de makelaar samen met u en de koper een eindinspectie houden bij de woning. Alle partijen zullen hiervoor worden uitgenodigd. Vervolgens zullen wij u bijstaan bij de notaris zodat de juridische overdracht positief afgesloten kan worden.

Kort samengevat, uw makelaar zal u gedurende het hele traject, van opname & waardering tot notarieel transport intensief bijstaan om samen met u het gewenst resultaat te bereiken.

Klik hier om contact met ons op te nemen.